تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1402 - 1:36
177 بازدید
کد خبر : 208655

آغاز اجرای عملیات تولید ۴ میلیون نهال در سال جاری

آغاز اجرای عملیات تولید ۴ میلیون نهال در سال جاری

به گزارش ایلنا، عبدالحسین محمدی افزود: استان مرکزی در قالب این طرح باید در بازه زمانی ۴ ساله، به صورت سالانه ۴ میلیون درخت در نقاط مختلف بکارد. در این راستا به منظور تولید ۴ میلیون نهال برای سال ۱۴۰۲ اقدامات اجرایی انجام شده است. وی در خصوص اقدامات انجام شده برای کاشت نهال‌های در

آغاز اجرای عملیات تولید 4 میلیون نهال در سال جاری

به گزارش ایلنا، عبدالحسین محمدی افزود: استان مرکزی در قالب این طرح باید در بازه زمانی ۴ ساله، به صورت سالانه ۴ میلیون درخت در نقاط مختلف بکارد. در این راستا به منظور تولید ۴ میلیون نهال برای سال ۱۴۰۲ اقدامات اجرایی انجام شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای کاشت نهال‌های در نظر گرفته شده در سال جاری، بیان داشت: بر این اساس تا پایان فروردین ماه سال جاری عملیات تولید ۴ میلیون نهال در استان قطعی شده و فرایند کاشت نیز انجام می‌شود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: برای اجرای طرح ملی درختکاری کمیته علمی فعال شده است و نهال‌کاری بر اساس فرایندهای مطالعاتی انجام خواهد گرفت. بنابراین قطعاً نهال‌هایی کاشته می شود که نیاز آبی کمی داشته باشند و بتوان آنها را در تمامی نقاط استان کاشت.

محمدی تصریح کرد: پس از اجرای عملیات تولید نهال تا پایان فروردین ماه، در بازه زمانی اردیبهشت ماه نیز جانمایی برای کاشت این نهال‌ها در نقاط مختلف استان آغاز می‌شود تا در پاییز و هفته منابع‌طبیعی عملیات کاشت نهال‌ها طبق برنامه‌ریزی انجام گیرد.

وی بیان داشت: مسلماً عملیات کاشت و تولید این تعداد نهال امر مهمی است، اما حفظ و نگهداری آنها اهمیت فراوانی دارد. در حقیقت برای تولید و نگهداری ۱۶ میلیون نهال اقداماتی از جمله خرید کود، ماسه، خاک، گلدان، وجین کردن و … به عبارت دیگر اجرای کامل این طرح، نیروی انسانی بسیاری نیاز است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی به هزینه‌های اجرای این طرح در استان مرکزی اشاره داشته و تأکید کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته برای تولید و نگهداری ۱۶ میلیون نهال، سالانه بالغ بر ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. برآورد هزینه‌ها گواه این است که در مدت ۴ سال آینده ۲۴ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

محمدی با بیان اینکه تأمین سالانه ۶ میلیارد تومان اعتبار برای استان صنعتی مرکزی در عمل رقمی نیست، ابراز داشت: از ابتدای موضوع آغاز طرح کاشت ۱۶ میلیون درخت در استان، تأکیدات بسیاری بر همکاری صنایع صورت گرفت. اما تا این لحظه هیچ یک از صنایع برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی نکرده است.

وی اضافه کرد: هر بار که مسئله اجرای این طرح عنوان می‌شود، صنایع وعده‌هایی می‌دهند. اما این وعده‌ها هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و هر بار شاهد بهانه‌های مختلف از سوی صنایع هستیم. در حالی که باید در اجرای این طرح کمک حال منابع‌طبیعی باشند، اما هیچ یک از صنایع در این راستا گام محکمی برنداشته است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در این رابطه گفت: البته اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی عملیات تولید نهال را با قدرت آغاز کرده است، اما برای ادامه کار حتماً نیازمند حمایت به خصوص از سوی صنایع است.

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.