تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 13:39
387 بازدید
کد خبر : 208838

چیپست مدیاتک Dimensity 8300 با پشتیبانی از هوش مصنوعی تولیدی و انتشار پایدار رونمایی شد

چیپست مدیاتک Dimensity 8300 با پشتیبانی از هوش مصنوعی تولیدی و انتشار پایدار رونمایی شد

به گزارش واقعی نیوز و به نقل از گادگتس۳۶۰ مدیاتک روز سه شنبه از Dimensity 8300 به عنوان جدیدترین پردازنده این شرکت برای گوشی های هوشمند اندرویدی رونمایی کرد. این دستگاه که بر اساس فناوری پیشرفته پردازش ۴ نانومتری نسل دوم TSMC ساخته شده است، دارای ۲۰ درصد بهبود عملکرد و ۳۰ درصد مصرف انرژی

MediaTek Dimensity 8300 Chipset With Support for Generative AI, Stable Diffusion Unveiled

به گزارش واقعی نیوز و به نقل از گادگتس۳۶۰ مدیاتک روز سه شنبه از Dimensity 8300 به عنوان جدیدترین پردازنده این شرکت برای گوشی های هوشمند اندرویدی رونمایی کرد. این دستگاه که بر اساس فناوری پیشرفته پردازش ۴ نانومتری نسل دوم TSMC ساخته شده است، دارای ۲۰ درصد بهبود عملکرد و ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتر نسبت به نسل قبلی خود است. چیپست جدید این شرکت، پشتیبانی کامل از هوش مصنوعی، از جمله مدل های زبان بزرگ (LLM) و فناوری هایی مانند Stable Diffusion را ارائه می دهد. به گفته این شرکت، این تراشه از دوربین‌های ۳۲۰ مگاپیکسلی و سرعت اتصال شبکه ۵G تا ۵.۱۷ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

پردازنده موبایل جدید Dimensity 8300 یک تراشه هشت هسته ای با چهار هسته عملکردی Arm Cortex-A715 و چهار هسته بازده Cortex-A510 است که به ترتیب با فرکانس ۳.۳۵ گیگاهرتز و ۲.۲ گیگاهرتز کار می کنند. از اعضای LPDDR5x و حافظه UFS 4 با پشتیبانی از صف چند دایره ای (MCQ) پشتیبانی می کند. امتیازات بنچمارک قبلی نشان می‌دهد که این تراشه می‌تواند با دومین تراشه قدرتمند کوالکام، یعنی Snapdragon 8 Gen 2 SoC همگام شود.

علاوه بر بهبودهای ذکر شده در CPU، این تراشه دارای یک پردازنده گرافیکی Mali-G615 است که ادعا می شود ۵۵ درصد انرژی کمتری مصرف می کند در حالی که عملکرد ۶۰ درصدی را نسبت به مدل سال گذشته ارائه می دهد. به گفته این شرکت، این تراشه همچنین دارای فناوری بازی HyperEngine مدیاتک است که دمای دستگاه را کنترل می کند و از داغ شدن دستگاه در طول جلسات بازی جلوگیری می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.