تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 - 20:05
165 بازدید
کد خبر : 208789

فرار از مسئولیت و پاسخگویی خلاف اخلاق است

فرار از مسئولیت و پاسخگویی خلاف اخلاق است

به گزارش ایلنا از یاسوج، “سیدمحمد موحد” نماینده فعلی کهگیلویه بزرگ در مجلس یازدهم شورای اسلامی در شورای شهرستان لنده از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی می‌گوید: جاده لنده به تَشان متأسفانه مجوز ماده ۲۳ ندارد و آخرین وضعیت را از مسئول مربوطه در سطح کشور گرفتیم که هنوز این مهم صورت نگرفته است.

فرار از مسئولیت و پاسخگویی خلاف اخلاق است

به گزارش ایلنا از یاسوج، “سیدمحمد موحد” نماینده فعلی کهگیلویه بزرگ در مجلس یازدهم شورای اسلامی در شورای شهرستان لنده از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی می‌گوید: جاده لنده به تَشان متأسفانه مجوز ماده ۲۳ ندارد و آخرین وضعیت را از مسئول مربوطه در سطح کشور گرفتیم که هنوز این مهم صورت نگرفته است.

او در آن نشست اینگونه تاکید کرد: “آن کسی که این جاده را کلنگ زد قطعاً هدفش خدمت بود ولی بیش از شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که حقیقتاً کار دشوار و سختی است.”

نماینده سابق حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ در مجلس دهم شورای اسلامی اما با تاکید براینکه سخنان طرح شده از سوی نماینده کنونی این حوزه انتخابیه راجع به جاده لنده – تشان نادرست است و حتما نماینده فعلی تلاش‌هایی برای ادامه اجرای پروژه انجام داده اما این تلاش ها به نتیجه نرسیده است، اظهارداشت: پروژه لنده به تشان مشکل ماده ۲۳ ندارد، اصلا نیازی به ماده ۲۳ ندارد چون از ردیف اعتباری جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه – دهدشت استفاده می‌کند.

“عدل هاشمی پور” با انتشار ویدیویی باتشریح اقدامات صورت گرفته برای اجرایی نمودن پروژه جاده لنده – تَشان، خاطرنشان کرد: جاده لنده به تشان چون ملی است نه استانی، طبق روال قانونی توسط وزارت راه و شهرسازی به مناقصه رفت و مبلغ پیمان این پروژه هم ۴۷ میلیارد بوده است که بخشی از کار نیز در آن زمان صورت گرفت.

وی گفت: بدون شک نماینده فعلی کهگیلویه بزرگ در مجلس، تلاش‌های خود را برای ادامه اجرای این پروژه مهم و حیاتی کرده‌اند اما به هر دلیلی بی نتیجه ماند و پیمانکار جاده لنده به تَشان از آن منطقه خارج شد.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه هیچ دلیلی برای متوقف کردن عملیات اجرایی این جاده وجود ندارد و هیچ منع قانونی هم ندارد، یادآورشد: فقط ممکن است بحث پیگیری وصول مطالبات پیمانکار و پیگیری مجدد جهت ادامه کار به آن معنای واقعی صورت نگرفته باشد.

هاشمی پور افزود: همانطور که عرض کردم، این موضوع نیاز به خردجمعی، پیگیری مجدد و دلسوزانه دارد که حتما نماینده فعلی کهگیلویه بزرگ این اقدامات را انجام داده اند ولی به نتیجه‌ای نرسیده است، اگرچه شاید بیشتر تلاش می کرد بهتر به نتیجه می‌رسید.

او در این پیام ویدیویی تلویحا به نماینده کنونی کهگیلویه بزرگ در مجلس تاکید می کند که نباید قصور خود و یا مجموعه اجرایی را بر گردن دیگران انداخت و از زیر بار پاسخگویی و مسوولیت فرار کرد چراکه فرار از پاسخگویی و مسوولیت، کاری خلاف اخلاق است.

عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه مُستندات لازم برای پاسخگویی به ماده ۲۳ و ردیف اعتباری اجرایی نمودن جاده لنده – تَشان وجود دارد و اگر نیاز به اطلاع رسانی باشد، آن مُستندات را منتشر می کنیم، اظهارداشت: تنها مشکل اجرایی نشدن این پروژه، محدودیت های اعتباری بود که نیاز به پیگیری مُجدانه و دلسوزانه داشت.

هاشمی پور گفت: جاده لنده – تَشان از فرعیات جاده ملی پاتاوه – دهدشت است که در روز بیست هفتم تیرماه امسال با حضور رئیس جمهور ، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان دیگر ملی و استانی به بهره برداری رسید و باید هرچه زودتر فعالیت دوباره اجرایی آن شروع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد هم باتشریح برخی آمارهای فنی و اعتباری، اظهارداشت: احداث جاده لنده -تشان در قالب جاده پاتاوه به دهدشت در گذشته آغاز ولی بدلیل کمبود اعتبار تعطیل شد.

“محمد راستا” با بیان اینکه این پروژه کُد اعتباری جدا از جاده پاتاوه به دهدشت نداشت و مجوز ماده ۲۳ نیز اخذ نکرده بود، خاطرنشان کرد: برای احداث این جاده بین دو تا سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

“احمد وحیدی” وزیر کشور دولت سیزدهم هم در سفر دوم هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری شهرستان لنده بر اجرایی شدن محور ارتباطی لنده – تَشان تاکید کرد.

وی گفت: اجرای این پروژه سال‌ها مطالبه مردم بوده که با اجرایی شدن کاملاً موافق هستم و باید بررسی شود تا اگر این پروژه زیر مجموعه محور ملی پاتاوه _ دهدشت است بصورت جداگانه و با بررسی ماده ۲۳ صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، شهرستان لنده از شهرستان های ششگانه گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد بشمار می رود که بدلیل بن بست بودن، محرومیت های فراوان ناشی از عقب افتادگی و دسترسی نداشتن به امکانات مرکزی بویژه نبود راه‌های ارتباطی مناسب، اکنون با مشکلات و معضلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

دیماه ۱۳۹۸ بود که مطالبه مهم مردم شهرستان لنده پیرامون خروج از بن بست جاده ای با تعریف پروژه راه ارتباطی لنده-تشان تا حدودی محقق شد و عملیات اجرایی این پروژه ملی با ۴۷ میلیارد تومان اعتبار اولیه و با هاشمی پور نماینده وقت کهگیلویه بزرگ در مجلس، دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شده بود.

با توجه به اهمیت موضوع یعنی خروج از بن بست جاده ای این شهرستان، کم کردن خطرات جاده ای، کاهش طول مسیر از ۱۲۰ کلیومتر به کمتر از ۴۰ کیلومتر تا خوزستان و همچنین کاهش مسیر ارتباطی شهرستان بهمئی به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، این نوید می رفت که پروژه ارتباطی لنده – تَشان از اولویت های مدیران وقت باشد ولی به یکباره این پروژه مهم به خواب رفت و عملیات اجرایی آن متوقف شد.

بخش تَشان نزدیک‌ترین راه مستقیم به شهرستان لنده را دارد اما برای طی کردن مسیر آن به لنده باید از مسیری پر پیچ و خم با مسافت ۱۰۰ کیلومتری و با گذر از تشان به بهبهان و سپس از بهبهان به دهدشت و از دهدشت به سوق و در نهایت از سوق به لنده رسید.

اتصال جاده ارتباطی بخش های تشان و لنده، هر دو بخش را از بن بست خارج کرده و کریدور مسیر بندر امام خمینی (ره) و آبادان را در کوتاهترین مسیر به اصفهان و مرکز کشور وصل می‌کند.

روند اجرایی این پروژه به دلیل وضعیت سخت گذری و کوهستانی بودن منطقه به کُندی صورت می‌گیرد و به دلیل اتصال محور ارتباطی جایزان – لیکک و در ادامه اتصال به جاده پاتاوه – دهدشت، علاوه بر توسعه شهرستان لنده، باعث سهولت دسترسی شهرستان بهمئی به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می شود.

با بهره‌برداری از مسیر تشان-لنده فاصله ۱۰۰ کیلومتری تشان – بهبهان- دهدشت – سوق – لنده، ۷۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند و همچنین مسیر تردد به خوزستان، شهرستان کهگیلویه و مرکز استان سهولت بیشتری می یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.